Bratislava și Cluj

Ziua 15 și ziua 16. Bratislava și Cluj.
Augsburg-Bratislava, 550km și 6 ore de condus efectiv.
Nici măcar azi vremea nu voia să ne lase la greu. Parcă știa că avem probleme cu AC-ul și voia să știe că ajungem cu bine acasă. A plouat tot drumul și a fost răcoare. Am trecut iar pe lângă Allianz Arena și pe lângă Viena (în fiecare concediu, la întoarcere, drumul ne poartă pe acolo). Autostradă pe tot parcursul drumului, deci ambreiajul a fost cuminte și a stat pitit în stânga jos😁.
În Bratislava am fi vrut să vizităm centrul orașului (suntem la a treia tentativă), dar oboseala ne-a făcut să luăm ceva de mâncare și de băut și să mergem pe malul Dunării pentru a admira peisajele. Nu am regretat, deoarece am dat de un loc special amenajat pentru competițiile de caiac canoe. Eram gură cască la cât de firesc trec sportivii printre porți și cât de ușor opresc la mal. Campingul în care am stat avea de toate: teren de fotbal, de tenis, de volei, piscină, pistă de biciclete, paintball. Am ales ceva atipic pentru cazare: o căsuță cu paturi supraetajate, iar cei mici erau bucuroși că vor dormi la înălțime.

Bratislava-Cluj, 800 km și 8 ore de condus.
Dis de dimineață am plecat spre Cluj și sincer nu mă mai interesa cum va fi vremea, dar a fost răcoare 😉. Abia așteptam să ajung la Cluj și să scriu ceva urât despre el. Parcă mă enerva când tot auzeam Cluj în sus, Cluj în jos. Trebuia să găsesc câteva lucruri care să nu fie în regulă 😁. Am intrat în țară pe la Nădlac și am respirat ușurat: ambreiajul putea să se strice de acum, dar a fost cuminte și a funcționat până acasă.
Am ajuns în Cluj și voiam neapărat să mâncăm ciorbă, drept pentru care am găsit un restaurant cu meniul zilei și am năvălit peste el. Apoi am mers să vizităm centrul orașului, stadionul și înapoi la cazare pe un alt drum, conform regulilor în vigoare 😁.
Vreau să vă zic așa: Clujul este superb! Are clădiri renovate, curățenie, pistă pentru biciclete prevăzută cu semafoare, bandă unică pentru mijloacele de transport în comun și oameni faini. Aș putea spune că Iașul este la fel de curat și de frumos precum este Clujul, dar poziționarea geografică îl trage în jos mult. Semafoarele foarte bine sincronizate, mai precis când prinzi verde la unul, păi mergi 5-6 semafoare fără oprire.
Sub noi era o shaormerie și venea un miros ispititor, dar nu ne interesa, ciorbele erau la putere 😁. Am adormit cu mirosul de shaorma în nas și până dimineața nu ne-am mai întors pe cealaltă parte.
Apoi am plecat spre casă și abia așteptam să ajungem. După 4 zile de mers pe autostradă, drumul Cluj-Iasi a fost făcut exclusiv pe drumuri naționale și diferența a fost enormă. Am făcut 385 km în 7 ore, dar gândul că fiecare kilometru parcurs ne apropia de casă, făcea ca totul să pară mai simplu.
Mâine scăpați de mine, tragem concluziile acestei vacanțe și vă arăt cum poți parcurge 200km în plus și să faci cu 30 min mai puțin dacă ai fi ales alt drum care ducea în același loc.

Lasă un comentariu

Proiectează un site ca acesta, cu WordPress.com
Începe